Huisstijl portfolio
Een huisstijl ontwerpen vereist allereerst het vermogen van een ontwerper om zich in de opdrachtgever en diens klanten te kunnen verplaatsen. De opdrachtgever kan een mkb-onderneming, een zzp’er of non profit-organisatie zijn. Als ik de klant eenmaal in beeld heb zoom ik uit naar de markt waarin deze actief is en bepalen we in overleg de positionering. In de creatiefase versterk ik deze keuzes met beeldtaal, kleuren, typografie en bovendien geef ik ook adviezen over de focus en ’tone of voice’ in de communicatie die straks de nieuwe huisstijlkenmerken gaat dragen. Tijdens de ontwikkeling van een huisstijl is het natuurlijk belangrijk om de grote lijn te blijven zien waarvan ieder ontwerp deel uitmaakt. Een consistent doorgezette identiteit is een van de pijlers onder een goed imago. Zie je voorbeelden in dit huisstijl portfolio die je aanspreken? Of heb je wellicht iets heel anders in gedachten maar kun je nog niet inschatten of dat mogelijk is? Laten we dan eens vrijblijvend sparren!
Het beste aan Ben vond ik dat hij bij het creëren van onze huisstijl en website slechts een half woord nodig had en ons meteen begreep.
Ben werkt op ieder gewenst niveau (strategie/uitwerking) en is daarmee een creatieve rechterhand voor elke onderneming die aan de weg wil timmeren. Ik kan zijn inzet van harte aanbevelen.
Hij houdt de lijntjes kort, komt altijd zijn afspraken na en managet de verwachtingen aan mijn kant goed.
Kortom: Ben is the man!
Kenmerkend voor zijn stijl is: snel, communiceert helder en prettig, komt afspraken na, samen op, kortom buitengewoon aangenaam.